zaterdag 24 november 2012

Mouwen en capuchon uitproberen

Tot nu toe heb ik nooit echt mouwen ergens aan gemaakt, vandaag maar eens uitproberen hoe dat gaat.
Ik heb een patroon voor een vest met capuchon gevonden, ik maak er een trui van, want ik heb geen rits die lang genoeg is om te gebruiken.
Ik heb nog een stukgeknipt fleece deken en besluit bet patroon zonder naadwaarde uit te knippen en de stukken met een zigzagsteek aan elkaar te naaien, het is toch een uitprobeersel.
Het probeersel lukt aardig, de capuchon past perfect, maar ik heb aan beide kanten 3cm mouw te kort om aan het rompstuk te naaien. Om dat op te lossen knip ik het uitstekende rompstukje schuin af zodat alles weer goed op elkaar aan kan sluiten. Voor ik de zijstukken dichtnaai knip ik uit een rode fleece deken ruitjes uit en maak daar drakenstekels van om de trui toch nog wat op te leuken.




Ik heb nu een grommend draakje door het huis stuiteren, hij is erg content met mijn probeersel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten