woensdag 1 augustus 2012

Je gaat op vakantie en je neemt mee: je naaimachien :)

Tja, er was nog ruimte in de kofferbak, dus het naaimachien mocht mee op vakantie!

De jurk krijgt dit keer: een knoopje als sluiting, een stukje extra stof met plooitje in het midden voor en de jurkjes moeten langer worden, de laatste jurk was meer een hemdje geworden, omdat het aan de korte kant was.
Het eindresultaat!














Ik heb, zoals hier links te zien is, de links voor- en achterkant uit een stuk en zo ook natuurlijk rechtsvoor en achter uit een stuk. Ik werkte dus met een linkerpand en rechterpand ;)
En rechts zie je de langere voering, zoals ik bij de vorige jurk op mijn verlanglijstje had gezet.

Toen het jurkje in elkaar zat, heb ik vol verbazing zitten kijken naar het eindresultaat, wow en niet een keer het tornmesje gebruikt, kijk er is altijd ruimte voor verbetering, maar wat was ik apetrots op mezelf.

Klein puntje van aandacht: met een knoopsluiting: liever geen los haar voor mijn dochter, het arme schaap, had laatst een flinke pluk, losgetrokken haren om haar knoopje heen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten