woensdag 21 maart 2012

Van onder het stof vandaan

Ik heb een dochtertje, bijna 2 jaar, en ik heb, ondanks dat ik het me wel had voorgenomen te doen, nog nooit een jurkje voor haar gemaakt...

Tijd om het naaimachien van onder het stof te halen!

Na wat surfen vond ik op de site van Mme Zsazsa een patroon, printen, knippen, op zoek naar die doos met lapjes, lapje uitkiezen en beginnen:

.
Nou dat tekenen, knippen en de eerste steken met mijn naaimachien gingen vlot.
Jeeh ik ben het nog niet verleerd...
Ritsje erin, lukt ook!
Maar toen, de afwerking van de armsgaten en het nekje, oj oj wat heb ik het tornmesje vaak gebruikt, het lukte me niet om het mooi afgewerkt te krijgen. Ja als het jurkje gestreken op tafel lag, maar zodra ik het optilde kwamen die randen lelijk te zitten. Uiteindelijk heb ik van dat strijklint-spul gepakt en alles vastgeplakt.


Klaar, maar de volgende keer gaat het anders!


ps: voor haar tweede verjaardag kreeg ze van een vriendin een fantastisch jurkje, met een mooie afwerking, even bekijken en ik wist hoe dat een volgende keer beter kon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten